2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2019-06-28

Projekten i FINSAM träffas och diskuterar höstens utmaningar

Styrelsen i FINSAM har beslutat att projekten ska träffas fyra gånger per år under ledning av kansliet med syfte att…

2019-06-19

Region Skåne samlas kring FINSAM

Region Skåne har idag haft en FINSAM-nätverksträff kring "Region Skåne som part i FINSAM och styrelsernas roll".

2019-06-19

Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen definierar problem

Chefer och handläggare från Försäkringskassans och Arbetsförmedlingens förstärkta samarbete har diskuterat hur de sk…

2019-06-18

Problematiskt datorspelande

På uppdrag av Region Skåne och Malmö stad via Maria Malmö har FINSAM gjort en kunskapssammanställning kring problema…

2019-06-17

Metodstöd Avanti

Under våren har FINSAM tillsammans med Avanti tagit fram ett metodstöd för Avanti.