2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2021-10-13

Implementering på Malmökraften

FINSAM har under sommaren gått igenom all dokumentation och sett följande som särskiljer Malmökraften.

2021-10-12

Tjänstedesign på FRAM

Möte idag på FRAM för att diskutera och planera det tjänstedesignarbete som ska genomföras under hösten.

2021-10-12

Första styrgruppsmötet Utebliven etablering SFI

Utebliven etablering hade sitt första styrgruppsmöte idag där samordnarna Hanna och Paulina fick presentera sin plan…

2021-10-07

Diskussion kring storstadssamarbete inleds

Finsam i Göteborg bjöd in Sveriges tre största kommuners samordningsförbund Stockholm, Malmö och Uppsala till en dia…

2021-10-05

Samtal om socialt företagande med Malmö stad

Avdelningen för omvärld och näringsliv på Malmö stad bjöd idag in FINSAM i Malmö till samtal om att arbeta tillsamma…