2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2020-05-12

Aktivitetscenter kör workshop med 20 deltagare från FINSAMs alla medlemmar digitalt

Idag hade FINSAM en workshop digitalt inför att aktivitetscenter påbörjat arbetet med att ansöka om finansiering frå…

2020-05-11

Styrgruppsmöte Hälsofrämjande Etablering

Hälsofrämjande Etablering håller idag styrgruppsmöte

2020-05-06

Samtalen fortsätter med Region Skåne

Samordningsförbunden i Skåne har under några år fört samtal samlat med Region Skåne kring vad regionen vill uppnå me…

2020-05-05

Malmökraften uppmärksammas internt på Försäkringskassan

En internartikel för Försäkringskassan som beskriver Malmökraften har tagits fram av den kommunikatör som jobbar med…

2020-05-04

Chefsnätverk träffas via digitalt forum

FINSAM i Malmö har under tre års tid bjudit in till samtal med de högsta cheferna i varje medlemsorganisation.