2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2020-05-04

Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?

Idag höll FINSAM sitt första digitala seminarium med ca 20 talet deltagare. Ämnet var Vaekshusets forskningscenter f…

2020-04-30

Skåneveckan för psykisk hälsa

2019 firade Skåneveckan för psykisk hälsa 10 årsjubileum. Det hölls då totalt 125 arrangemangutspridda på 20 orter r…

2020-04-27

Aktivitetscenter planerar för digital workshop inför ny ansökan

Aktivitetscenter planerar för digital workshop inför ny ansökan.

2020-04-27

Det nationella SUS nätverket träffas digitalt

SUS nätverket träffas imorgon för att diskutera bland ett utkast på den rapport som tagits fram för att kunna jämför…

2020-04-23

Styrgruppsmöte Aktivitetscenter via Teams

Även Aktivitetscenter har styrgruppsmöte imorgon. Följande ska avhandlas där: