2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2020-04-06

FINSAM processleder diskussioner kring ansökan

Idag har representanter från Arbetsförmedlingen, Primärvården, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen samt vuxenutb…

2020-04-06

Hälsofrämjande etablering har digitalt styrgruppsmöte

Hälsofrämjande etablering har digitalt styrgruppsmöte och diskuterar läget utifrån nuvarande situation.

2020-04-03

Revisionen för FINSAM i Malmö görs digitalt

Årsredovisningen för 2019 års verksamhet ska slutrevideras idag med KPMG och både Malmös stads samt Regions Skånes r…

2020-04-03

DUA Nyanlända kör styrgrupp digitalt.

Idag har DUA Nyanlända styrgrupp via teams med bland annat uppföljning av jobbspåren.

2020-04-01

Clinical characteristics distinguishing tramadol-using adolescents from other substance-using adolescents in an out-patient treatment setting

Under åren 2017-2019 finansierade FINSAM i Malmö ett projekt kring Tramadol användning bland unga i Malmö. Nu har de…