2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2020-04-01

Styrgruppsmöte Malmökraften pratar ekonomi

På dagens extrainkallade styrgruppsmöte på Malmökraften diskuterades ekonomin och förutsättningarna för fördelningen…

2020-03-19

Inspektionen för socialförsäkringen(ISF) gör genomlysning på möjligheterna att använda information från SUS vid utvärdering av Malmökraften

Inspektionen för socialförsäkringen kommer via Skype mötas och diskutera Malmökraftens resultat i SUS idag.

2020-03-18

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

FINSAM har styrelsemöte den 25 mars och följande står på agendan.

2020-03-17

FINSAM i Malmö intervjuas av studenter från Malmö universitet kring samverkan

Studerande från det treåriga programmet Socialpedagogiskt arbete inom funktionshinderområdet vid Malmö universitet i…

2020-03-11

Fler ska få möjlighet att gå från daglig verksamhet till lönearbete

Make it work är FINSAM i Malmös senast beviljade insats. Syftet med denna är att det ska etableras en tydlig, funger…