2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2020-01-30

Malmökraften uppmärksammas i media

Under dagen har både P4 Malmöhus, Aftonbladet och Skånska Dagbladet uppmärksammat att Malmökraften startat upp 2020.

2020-01-30

Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?

Beskæftigelses Indikator Projektet (BIP) är en studie gjord av Væksthusets Forskningscenter i Danmark. FINSAM i Malm…

2020-01-30

Minst 2 500 långtidsarbetslösa ska få jobb genom Malmökraften 2.0

Partnerskap, eller samverkan, mellan aktörer är framgångsreceptet för att åstadkomma varaktig förändring. Arbetsförm…

2020-01-23

FINSAM håller styrelsemöte första gången 2020

Årets första styrelsemöte i FINSAM i Malmö går av stapeln den 24/1 2020.

2020-01-22

Regionen bjuder in till samtal om FINSAM

Regionen kommer idag att fortsätta sitt arbete med rekommendationer till Region Skånes ledamöter och ersättare i fin…