2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

2019-05-27

REKO samarbete rullar vidare

REKO samarbetet mellan Försäkringskassan och Psykiatri Malmö/Trelleborg fortsatta idag med ett styrgruppsmöte.

2019-05-23

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Dagens styrelsemöte kommer ha följande på agendan:

2019-05-21

FINSAM träffas i regionalt skånenätverk

Idag och imorgon träffas det regionala skånenätverket för att diskutera gemensamma utmaningar i Skåne.

2019-05-21

Malmö stad samlas tillsammans med AF och FK för problemformulering kring de som står långt ifrån arbete

Under två dagar kommer ett 30 tal chefer och handläggare köra en LFA workshop för att utforska vilka gemensamma utma…