2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-05-17

Styrgrupp diskuterar fråga från FINSAMs styrelse

FACT/konsultationsteamets styrgrupp diskuterade frågor från FINSAMs styrelse

2019-05-15

Styrgrupp Malmökraften 5/15

Idag kommer styrgruppen för Malmökraften att träffas. Följande står på dagordningen:

2019-05-15

Uppföljning av kunskapslyftet 8 maj

Den 8 maj höll FINSAM ett kunskapslyft för femte gången. 25 deltagare från Malmö stad, Region Skåne, Försäkringskass…

2019-05-14

Referensgrupp Maria Malmö pratar om slutkonferens i september

Den 20 september kommer Tramadolprojektet på Maria Malmö att ha slutkonferens vilket diskuterades på dagens referens…

2019-05-08

Kunskapslyft rullar vidare med femte gången

Idag träffades 25 professionella och personer med egen erfarenhet av psykisk ohälsa och diskuterade samverkan i Malm…