2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-11-24

Malmökraften 2.0 slutseminarium och spridningskonferens

Idag hade Malmökraften 2.0 slutseminarium. Bland annat redogjorde Sweco för preliminärresultaten av den utvärdering…

2022-11-23

FRAM börjar diskutera förutsättningarna att fortsätta sin verksamhet efter 2023

Idag träffades styrgruppen för FRAM och diskuterade förutsättningarna kring att fortsätta bedriva sin verksamhet eft…

2022-11-23

Processledningsuppdrag kring unga vuxna

I samtal med socialtjänsten och Södervärns vårdcentral förtydligades ett uppdrag för FINSAM i Malmö att jobba med pr…

2022-11-23

Presentation till styrgrupp för FACT i Malmö

Igår presenterade utredaren i FINSAM i Malmö sitt underlag till styrgruppen för FACT i Malmö. Intervjuer har under v…

2022-11-22

Styrgrupp Avanti 2.0

Idag hade styrgruppen för Avanti 2.0 styrgruppsmöte.