2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-06-01

FRAM och Kryddgårdenmodellen presenterar sig inför regionråd och politiker i Region Skåne

Ikväll kommer FRAM och Kryddgårdenmodellen presentera sig inför regionråd och politiker som sitter i styrelserna i s…

2022-06-01

Workshop unga utrikesfödda kvinnors etablering på arbetsmarknaden del II

Idag genomfördes den andra av två workshopar med Tranquist utvärdering kring unga utrikesfödda kvinnors etablering p…

2022-05-31

Intervju om Framtidens FINSAM

FINSAM i Malmö blev idag intervjuade av Effektiv styrning kring "Framtidens FINSAM".

2022-05-30

FINSAM i Malmö deltar i planering av Malmökraftens resa till NAV i Norge

FINSAM i Malmö kommer tillsammans med projektledningen i Malmökraften och NAV i Öst-Viken i Norge planera för ett st…

2022-05-25

Styrgrupp Malmökraften

På dagens styrgrupp låg ett stort fokus på fortsatta samtal kring en fortsättning av Malmökraften och arbetet med at…