2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-03-01

Chefsnätverket FINSAM i Malmö

Idag träffades de högsta tjänstepersonerna i Malmö inom primärsjukvården och psykiatrin, Arbetsförmedlingen, Försäkr…

2022-02-28

Heldagskonferens kring unga

FINSAM i Malmö har bjudits in till vara med och arrangera en konferens kring unga i Malmö där bland annat personal f…

2022-02-17

Projektet Utebliven Etablering - fem månader efter start

Projektet Utebliven Etablering har nu varit igång i fem månader. Vi har under denna tid jobbat med att informera om…

2022-02-16

Protokoll klart från styrelsemöte

Styrelsen i FINSAM i Malmö hade möte den 11/2.. Protokollet är nu klart för detta möte.

2022-02-16

Styrgruppsmöte FRAM

Idag hade FRAM styrgruppsmöte med följande på agendan: