2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-01-31

Nationell referensgrupp nytt uppföljningssystem samordningsförbund

FINSAM i Malmö fortsätter att delta i den nationella referensgruppen kring utveckling av det system som ska efterföl…

2022-01-27

Seminarium "Personer med en historik av missbruk och/eller kriminalitet i arbetslivsinriktad rehabilitering"

Idag genomfördes ett seminarium digitalt med mer än 200 deltagare. Fokus var på kunskap som är bra att ha i mötet me…

2022-01-27

SUS nätverket diskuterar nya uppföljningssystemet som ska efterträda SUS

Idag träffade SUS nätverket företrädare för Försäkringskassan och diskuterade utvecklingen av det nya uppföljningssy…

2022-01-27

Styrgrupp Avanti

Idag hade styrgruppen för Avanti 2.0 styrgruppsmöte.

2022-01-25

Världshälsodagen för psykisk hälsa

Det årliga samarbetet kring världshälsodagen för psykisk hälsa startade i januari med tre samtal ledda av Studieförb…