2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-12-20

God Jul och Gott nytt år

FINSAM i Malmö kommer ha följande öppettider under helgerna.

2021-12-17

ISF träffar Malmökraften för fortsatta diskussioner kring effektutvärderingen.

Inspektionen för socialförsäkringen fortsätter med sitt arbete med en effektutvärdering av Malmökraften idag med att…

2021-12-17

LÖK avslutar året för FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmös sista styrgrupp blir i LÖKen för gemensamma insatser.

2021-12-16

Workshop med Make it work

En workshop genomfördes på onsdagen den 15/12 med Make it work. Syftet var att skapa bra förutsättningar för den imp…

2021-12-16

Storstadssamarbete inom FINSAM

En lunch till lunch träff mellan Göteborg, Stockholm och Uppsala kring storstadssamverkan inom FINSAM genomfördes i…