2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-11-10

En kopp kaffe - storstadssamverkan

Samordningsförbunden i Göteborg, Stockholm, Uppsala och Malmö kommer träffas den 15-16/12 för att inventera möjlighe…

2021-11-10

Delårsredovisning 2021

På fredag avger FINSAM i Malmö delårsredovisning.

2021-11-10

Regionalt nätverk FINSAM Skåne

Idag träffades det regionala nätverket för FINSAM i Skåne och diskuterade utmaningar och lösningar.

2021-11-04

Nytt uppföljningssystem för samverkan genom samordningsförbund (Finsam)

Det pågår ett arbete med att ta fram ett nytt uppföljningssystem för att kunna följa upp resultaten av finansiell sa…

2021-10-29

Lokal överenskommelse gemensamma insatser

FINSAM i Malmö är med i styrgruppen av den lokala överenskommelsen för gemensamma insatser i Malmö.