2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-02-04

Processledarutbildning avslutas

FINSAM har under hösten 2018 och våren 2019 satsat på en processledarutbildning.

2019-02-01

Samtal med Malmö universitet

Fakulteten för hälsa och samhälle på Malmö universitet har kontaktat FINSAM för samtal kring samarbete.

2019-01-31

FACT/konsultationsteam styrgruppsmöte

Idag har projektet FACT/konsultationsteam årets första styrgruppsmöte

2019-01-30

Integrerad verksamhet

Integrerad verksamhet har lämnat in sin slutrapport efter två och ett halvt års arbete.

2019-01-25

”Drömmar i Sverige”

Utifrån en kvinnlig deltagare på Avantis önskan formades tankarna kring ett arbetssätt att ge kvinnor kunskap om der…