2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-01-21

Att möjliggöra en sammanhållen vård.

Integrerad verksamhet har tagit fram en handbok för samarbete kring personer med missbruk, beroende och psykisk ohäl…

2019-01-17

Besök från Halland

Idag besökte Samuel och Fredrik från Hallands samordningsförbund Malmö för att diskutera utvecklingsfrågor kring sam…

2019-01-10

Arbetsmiljöansvaret i samordningsförbund

Nationella rådet har tagit fram ett arbetsmaterial för Er som jobbar i samverkan när det gäller Arbetsmiljöansvar.

2019-01-08

FINSAM jobbar med processtöd kring DUA Nyanlända

DUA nyanlända skall genom fördjupad samverkan påskynda nyanländas etablering på den svenska arbetsmarknaden.

2019-01-07

Gör din röst hörd

CaMp avslutar med en utställning som startar med en vernissage på Stadshuset den 24/1 2019. Välkomna!