2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-12-01

Natonell referensgrupp kring kommunikation FINSAM

På fredag möts den nationella referensgruppen för kommunikation kring FINSAM och diskuterar det fortsatta arbetet.

2022-12-01

Styrgrupp Utebliven etablering SFI

Idag hade styrgruppen för utebliven etablering sitt sista sammanträde innan jul. Följande stod på dagordningen.

2022-11-30

Välkommen till FRAM i Malmö

FRAM har tagit fram en film som välkomnar dig som deltagare till FRAM och som visar vad FRAM erbjuder dig och hur de…

2022-11-30

Vaeksthuset presenterar upplägg kring utbildning för AF/FK samarbetet

FINSAM kommer finansiera en utbildningsinsats kring reflektiv praktik som Vaeksthuset i Danmark håller i för AF/FK s…

2022-11-29

Samverkansforum presenterar sig för ENIG från Östersund

ENIG är ett projekt finansierat av Samordningsförbundet i Jämtland. Projektledaren från Östersund besökte FINSAM i M…