2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-10-06

Fördjupningsföreläsning om BIP med utgångspunkt från ett ledarperspektiv

Idag genomfördes en föreläsning med titeln "Tilltron till individets jobchans - fra ett ledelses perspektiv". Förelä…

2022-10-06

Malmökraften besöker NAV i Norge

I veckan har 31 st medarbetare på Malmökraften besökt NAV i Lilleström I Norge för att lära sig mer om hur de i Norg…

2022-10-03

Arbetsgrupp REKO

Idag träffades arbetsgruppen för REKO samarbetet.

2022-10-03

FINSAM med i LÖK gemensamma insatser.

LÖK gemensamma insatser träffas idag och diskuterar bland annat hur jobbspåren går under hösten.

2022-09-30

SUS nätverket diskuterar uppföljning FINSAM

I samband med utvecklingen av det nya uppföljningssystemet kom det fram från Försäkringskassan att det finns brister…