2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-09-19

FRAM håller höstens första styrgrupp

Höstens första styrgrupp hölls idag där den nya chefen på FRAM presenterade sig.

2022-09-19

Kryddgårdenmodellen har höstens första styrgrupp

Kryddgårdenmodellen syftar till att utveckla och etablera metoder för samplanering och informationsutbyte mellan Arb…

2022-09-14

Effektutvärdering Malmökraften fortsätter genom Inspektionen för socialförsäkringen

Den 27/9 planerar Inspektionen för socialförsäkringen att komma ner till Malmö för att diskutera de slutgiltiga deta…

2022-09-13

FINSAM i Malmö och Länsstyrelsen i Skåne tydliggör kontaktvägar mellan varandra

Idag träffades företrädare för Länsstyrelsen och FINSAM i Malmö för att presentera sina respektive uppdrag och tydli…

2022-09-08

Avanti håller styrgruppsmöte

Avanti höll idag höstens första styrgruppsmöte.