2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-05-02

Make It work lämnar slutrapport

Make it work är ett projekt som finansierats av FINSAM sedan 2020 och haft fokus på att utveckla det befintliga samv…

2022-04-27

KONFERENS OM VÄXTPLATS BOTILDENBORG

Hur kommer långtidsarbetslösa närmare och i arbete? I samarbete med Malmö stad driver Stiftelsen Botildenborginsatse…

2022-04-26

Regionalt nätverk FINSAM Skåne

Idag träffades det regionala nätverket i FINSAM Skåne i Eslöv och diskuterade förutsättningarna kring finansiell sam…

2022-04-21

Styrgruppsmöte FRAM

På fredag håller FRAM styrgruppsmöte. Följande står på dagordningen.

2022-04-21

Uppföljning 4 kommuner, 4 FINSAM och 1 Försäkringskassa

De fyra samordningsförbunden i Lund, Helsingborg och Skåne nordost har under våren jobbat med sina kommuner och med…