2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-02-14

Styrgrupp Kultur på recept

Idag hade Kultur på recept sitt första styrgruppsmöte för året.

2022-02-10

Tjänsteinnovation med FINSAM Landskrona Svalöv

Idag träffar FINSAM i Malmö FINSAM Landskrona Svalöv för att ta del av deras arbete med tjänsteinnovation.

2022-02-09

Panelsamtal med fokus på UVAS

Igår deltog utredaren på en digital paneldebatt anordnad av Fryshuset. Tillsammans med representanter från tre andra…

2022-02-08

Nationella rådets referensgruppsmöte för kommunikation

Imorgon har Nationella rådets referensgruppsmöte för kommunikation årets första samtal och FINSAM i Malmö deltar.

2022-02-04

Styrgrupp Kryddgårdenmodellen

Idag är det styrgrupp för Kryddgårdenmodellen