2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-02-04

Försäkringskassan och Malmö stad träffas och diskuterar praktiska utmaningar

Utifrån samtal på Malmökraften bjöd FINSAM i Malmö in Försäkringskassan och Malmö stad för att diskutera praktiska u…

2022-02-03

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Årets första styrelsemöte på FINSAM i Malmö sker den 11 februari och följande står på dagordningen.

2022-02-03

4 kommuner diskuterar samverkan med FINSAM som plattform

Idag fortsatta samtalen mellan samordningsförbunden och kommunerna i Helsingborg, Kristianstad, Lund och Malmö kring…

2022-02-03

FINSAM deltar i samtal kring lokala överenskommelserna i staden

Idag träffades företrädare från arbetsförmedlingen och Malmö stad som är med i de olika lokala överenskommer mellan…

2022-02-02

Styrgrupp Malmökraften

Idag hade Malmökraften styrgruppsmöte.