2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

Pelle är bilmekaniker. Han berättade följande:


"Fanns inget jag kunde göra, hade nackskada, var bilmekaniker i nästan 30 år. Har varit en belastning för min arbetsgivare som inte vill ha mig tillbaka. Jag blev dumpad från FK till AF och fick vänta 3 månader på skiktröntgen. Därför fördröjdes hela processen. Jag är arbetsför kan bara inte lyfta tungt men jag kan göra någonting. Jag tror att nästan 95 % av de som kommer till AF från FK kan arbeta med någonting, bara man få rätt möjlighet. Det som går fel är att myndigheterna inte är tydliga med vad man skall göra för att få någon ersättning. Mötet förde mig till ett mörkt rum. Jag fick leva på lånade pengar ett bra tag.

 

Vi intervjuade Pelle 6 mån efter han hade träffat våra myndigheter och han hade fortfarande inte fått stöd i sitt arbetssökande. Pelles synpunkter och upplevelser ligger till grund för nya arbetssätt som är rättssäkra, effektiva och personliga och som förkortar tiden med offentlig försörjning.

 

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling

2020-02-03

Inriktning FINSAM i Malmö 2019–2022

Styrelsen i FINSAM i Malmö fattade den 13 februari 2019 beslut om inriktning för verksamheten med syfte att säkerst…

2020-02-03

Make it work

Styrelsen i FINSAM i Malmö har fattat beslutet att bevilja projektet Make it work finansiering i 2 år med start 1 ap…

2020-02-03

Styrelseprotokoll 24 januari underskrivet

Protokollet från styrelsemötet 24/1 2020 är nu underskrivet.

2020-01-31

Styrgrupp Aktivitetscenter

Idag hade Aktivitetscenter styrgruppsmöte för att planera arbetet med den nya ansökan som planeras göra inför 2021 o…

2020-01-31

Analys och planeringsfas Malmökraften

Under januari månad har Malmökraften haft en analys- och planeringsfas inför uppstarten av Malmökraften 2.0 i ESF re…