2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

Pelle är bilmekaniker. Han berättade följande:


"Fanns inget jag kunde göra, hade nackskada, var bilmekaniker i nästan 30 år. Har varit en belastning för min arbetsgivare som inte vill ha mig tillbaka. Jag blev dumpad från FK till AF och fick vänta 3 månader på skiktröntgen. Därför fördröjdes hela processen. Jag är arbetsför kan bara inte lyfta tungt men jag kan göra någonting. Jag tror att nästan 95 % av de som kommer till AF från FK kan arbeta med någonting, bara man få rätt möjlighet. Det som går fel är att myndigheterna inte är tydliga med vad man skall göra för att få någon ersättning. Mötet förde mig till ett mörkt rum. Jag fick leva på lånade pengar ett bra tag.

 

Vi intervjuade Pelle 6 mån efter han hade träffat våra myndigheter och han hade fortfarande inte fått stöd i sitt arbetssökande. Pelles synpunkter och upplevelser ligger till grund för nya arbetssätt som är rättssäkra, effektiva och personliga och som förkortar tiden med offentlig försörjning.

 

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling

2020-01-22

Maria mottagningarna i Skåne ber FINSAM i Malmö om uppdatering av "kokbok".

De fem Maria mottagningarna i Skåne har kontaktat FINSAM i Malmö då de står i begrepp att ta fram en regional överen…

2020-01-21

DUA nyanlända styrgrupp

DUA nyanländas styrgrupp hade idag möte.

2020-01-10

Första styrgruppsmötet för Malmökraften 2020

Malmökraften har blivit beviljat pengar från ESF för 2020-2022 och kommer inleda året med en förberedelse- och analy…

2020-01-09

Remissinstans åt socialdepartementet angående språkplikt för rätt till försörjningsstöd

FINSAM i Malmö har blivit inbjuden att lämna synpunkter åt socialdepartementet angående grundutbildning i svenska fö…

2019-12-18

God Jul och Gott nytt år

FINSAM i Malmö kommer att ha följande öppettider under helgerna.