2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

Pelle är bilmekaniker. Han berättade följande:


"Fanns inget jag kunde göra, hade nackskada, var bilmekaniker i nästan 30 år. Har varit en belastning för min arbetsgivare som inte vill ha mig tillbaka. Jag blev dumpad från FK till AF och fick vänta 3 månader på skiktröntgen. Därför fördröjdes hela processen. Jag är arbetsför kan bara inte lyfta tungt men jag kan göra någonting. Jag tror att nästan 95 % av de som kommer till AF från FK kan arbeta med någonting, bara man få rätt möjlighet. Det som går fel är att myndigheterna inte är tydliga med vad man skall göra för att få någon ersättning. Mötet förde mig till ett mörkt rum. Jag fick leva på lånade pengar ett bra tag.

 

Vi intervjuade Pelle 6 mån efter han hade träffat våra myndigheter och han hade fortfarande inte fått stöd i sitt arbetssökande. Pelles synpunkter och upplevelser ligger till grund för nya arbetssätt som är rättssäkra, effektiva och personliga och som förkortar tiden med offentlig försörjning.

 

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling

2022-08-16

LÖK gemensamma insatser

Idag var FINSAM med på den lokala överenskommelsen kring gemensamma insatser.

2022-07-15

Sommar på FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö kommer ha öppet enligt följande i sommar.

2022-06-29

Finsam Helsingborg besöker Malmö

Idag träffades Finsam i Malmö och Helsingborg och delade med sig av vårens erfarenheter samt diskuterade möjliga väg…

2022-06-22

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Protokollet från senaste styrelsemötet är nu undertecknat.

2022-06-22

FINSAM i Malmö presenterar sin kampanj för Nationella rådets referensgrupp kring kommunikation

Idag hade Nationella rådets referensgrupp kring kommunikation sammanträde och FINSAM i Malmö presenterade förra höst…