2022-12-05

Samtal kring personligt ombud

Idag fick vi möjligheten att samtala med personligt ombud kring de tvådelade utmaningarna i deras uppdrag. Dels att stödja malmöbor men också att visa på systemfel och systematiskt arbeta med dessa.

Idag fick vi möjligheten att samtala med personligt ombud kring de tvådelade utmaningarna i deras uppdrag. Dels att stödja malmöbor men också att visa på systemfel och systematiskt arbeta med dessa.

Samtalet kretsade kring erfarenheter av att arbeta med styrgrupper och förväntningar på olika roller samt utmaningen att organisera sig i en stad av Malmös storlek så både mandat och kunskap är tillgängliga för att jobba med förändringar. Det landade ner i ett erbjudande från FINSAM i Malmö att tillsammans med styrgruppen för personligt ombud i Malmö designa styrgruppsmötesstrukturen så den blir närvarande och effektiv.

 

Finsam_ikon_Processl...

2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

2018-05-15

”hej, hur är det med dig? Har allt gått bra?”

En sms-konversation inleds:”hej, hur är det med dig? Har allt gått bra?””hej Helene. Det går jättebra för mig. Börja…

2018-04-30

Processkarta på CaMp framtagen

Som ett led i arbetet med implementeringen av CaMp har en beskrivning av deras arbetsprocess tagits fram

2018-04-13

GDPR - FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö jobbar med att säkra sin verksamhet i enlighet med GDPR lagstiftningen

2018-04-10

Årsredovisning avklarad för 2017

Styrelsen i FINSAM och dess ledamöter beviljades idag ansvarsfrihet av revisorerna för verksamhetsåret 2017.