2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-04-06

FINSAM processleder diskussioner kring ansökan

Idag har representanter från Arbetsförmedlingen, Primärvården, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen samt vuxenutb…

2020-04-06

Hälsofrämjande etablering har digitalt styrgruppsmöte

Hälsofrämjande etablering har digitalt styrgruppsmöte och diskuterar läget utifrån nuvarande situation.

2020-04-03

Revisionen för FINSAM i Malmö görs digitalt

Årsredovisningen för 2019 års verksamhet ska slutrevideras idag med KPMG och både Malmös stads samt Regions Skånes r…

2020-04-03

DUA Nyanlända kör styrgrupp digitalt.

Idag har DUA Nyanlända styrgrupp via teams med bland annat uppföljning av jobbspåren.

2020-04-01

Clinical characteristics distinguishing tramadol-using adolescents from other substance-using adolescents in an out-patient treatment setting

Under åren 2017-2019 finansierade FINSAM i Malmö ett projekt kring Tramadol användning bland unga i Malmö. Nu har de…