2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-04-01

Styrgruppsmöte Malmökraften pratar ekonomi

På dagens extrainkallade styrgruppsmöte på Malmökraften diskuterades ekonomin och förutsättningarna för fördelningen…

2020-03-19

Inspektionen för socialförsäkringen(ISF) gör genomlysning på möjligheterna att använda information från SUS vid utvärdering av Malmökraften

Inspektionen för socialförsäkringen kommer via Skype mötas och diskutera Malmökraftens resultat i SUS idag.

2020-03-18

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

FINSAM har styrelsemöte den 25 mars och följande står på agendan.

2020-03-17

FINSAM i Malmö intervjuas av studenter från Malmö universitet kring samverkan

Studerande från det treåriga programmet Socialpedagogiskt arbete inom funktionshinderområdet vid Malmö universitet i…

2020-03-11

Fler ska få möjlighet att gå från daglig verksamhet till lönearbete

Make it work är FINSAM i Malmös senast beviljade insats. Syftet med denna är att det ska etableras en tydlig, funger…