2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-04-03

Brainwriting - Idégenerering pågår!

Uppdraget kring att fler Malmöbor med långvarigt beroende av försörjningsstöd ska komma ut i arbete rullar vidare.

2024-04-03

Samtalen rullar vidare med Samordningsförbundet Skåne Nordost

Idag träffades FINSAM i Malmö och Samordningsförbundet Skåne Nordost.

2024-04-03

Chefsnätverket i FINSAM i Malmö samlas

På fredag kommer chefsnätverket i Malmö träffas.

2024-04-02

Årsredovisningen FINSAM i Malmö 2023

FINSAM i Malmö har idag avlämnat årsredovisning för 2023 utan rekommendationer.

2024-03-26

Diskussioner kring målgrupper och fokus på arbete i samtal med ministern

Idag träffade FINSAM i Malmö Äldre- och socialförsäkringsminister Anna Tenje.