2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-08-28

Malmökraften med på SKL konferens i september

I september arrangerar Sveriges kommuner och landsting, SKL idékonferensen "En välfungerande och inkluderande arbets…

2019-08-28

ISF invigs i Göteborg och diskuterar Malmökraftens utvärdering

I samband med öppningen av ISFs nya lokaler diskuterade förbundschefen utvärderingen av Malmökraften som väntas bli…

2019-08-27

Fördjupade samtal kring Region Skånes roll i FINSAM

I juni presenterade Annette Linander, 1vice ordförande i Regionstyrelsen regionens övergripande målsättning med sitt…

2019-08-26

Styrgruppsmöte Avanti

Idag har styrgruppen för Avanti styrgruppsmöte.

2019-08-22

Styrgruppsmöte Malmökraften

Idag har Malmökraften sitt första styrgruppsmöte efter sommaren