2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-11-29

REKO samarbete fortsätter efter finansiering upphör från FINSAM

De senaste veckorna har styrgruppen och arbetsgruppen jobbat fram en överenskommelse kring fortsatt samarbete mellan…

2018-11-29

Verksamhetsplan FINSAM i Malmö 2019

Styrelsen i FINSAM i Malmö har fattat beslut om följande verksamhetsplan och budget för 2019.

2018-11-29

Styrelseprotokoll 20 nov 2018 underskrivet

Den 20 november hade FINSAM i Malmö årets och mandatperiodens sista styrelsemöte.

2018-11-28

Regional nätverksträff FINSAM Skåne

Idag träffades vi och diskuterade FINSAM i ett skåneperspektiv

2018-11-23

Styrgruppsmöte Aktivtetscenter

Idag träffades styrgruppen för aktivitetscenter sista gången för året.