2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-10-31

Tertialuppföljning i FINSAM utvecklas

I syfte att lyfta fram insikter tydligare och möjliggöra för styrelsen att styra över beslutade insatser har förslag…

2018-10-29

SUS rapport september 2018

Kansliet har fått i uppgift att ta fram en löpande SUS rapport månadsvis

2018-10-26

Delårsredovisningen i FINSAM 2018 är skriven

Delårsredovisningen har presenterats för styrelsen och kommer föredras för revisionen den 12/11

2018-10-26

Kunskapslyft

Idag deltog cirka 60 personer i Finsams kunskapslyft på Malmö Live

2018-10-25

Styrgruppsutbildning

Idag träffades ett 30 tal deltagare i FINSAMs olika styrgrupper under ledning av Joakim Tranquist och diskuterade st…