2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-08-23

DUA dialog

Idag är FINSAM med på DUA dialog

2018-08-22

Liv - Arbetsliv inspirationsdag FINSAM Skåne

Samordningsförbunden i Skåne arrangerar en inspirationsdag för alla dess medlemmars anställda den 12 oktober i Eslöv…

2018-08-03

Utveckling på Aktivitetscenter

Aktivitetscenter som utvecklingsprojekt har gjort några förändringar i metod och upplägg.

2018-07-05

Sommaren på FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö kommer vara tillgängligt större delen av sommaren

2018-07-04

Malmö stad och Arbetsförmedlingen presenterar Avanti i Almedalen

Yerk Liveröd, rektor Malmö stad, Tommy Malmstedt, enhetschef Malmö stad och Petra Johannesson, sektionschef Arbetsfö…