2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-03-02

Presentation av CaMp

CaMp har tagit fram en presentation av insatsen och ett nuläge.

2018-03-02

Slutrapport Aktivitetscenter 2015-2017

Även Aktivitetscenter har sammanställt sin verksamhet de tre senaste åren i en slutrapport

2018-03-02

Slutrapport PTSD center 2015-2017

Då har PTSD centers verksamhet de tre senaste åren sammanställts i en rapport.

2018-02-15

Regional nätverksträff FINSAM Skåne

Idag hade alla 14 förbunden i Skåne en nätverksträff.

2018-02-14

Samarbete med Unga Vuxna mottagningen

FINSAM har träffat Unga vuxna mottagningen på Bergsgatan 36 och diskuterat ett samarbete för att sprida deras verksa…