2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-01-25

Samtal om kommande ESF utlysningar

Under eftermiddagen så träffades olika intressenter kring ESF tillsammans med ESF handläggare och diskuterade komman…

2018-01-23

Styrgrupp CaMp

Idag hade CaMp styrgruppsmöte och diskuterade implementeringsfrågan.

2018-01-17

Fullt på föreläsning

Föreläsning med världsledande forskare inom neuropsykiatriska funktionsnedsättningar Elisabeth Fernell fullsatt

2018-01-17

Arena för verksamhetsutveckling

Idag har FINSAM tillsammans med två andra förbund ställt samman de sista detaljerna kring en workshop tillsammans me…

2018-01-16

Insatsträff på FINSAM

Idag träffades representanter från alla FINSAMs insatser i en workshop kring årets arbete