2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-09-18

Malmö och Skåne Nordost fortsätter erfarenhetsutbytet

FINSAM i Malmö och Skåne Nordost har under året haft ett erfarenhetsutbyte kring kontakt med Region Skåne AI m.m.

2024-09-18

Dialogmöte kring forskning inom integrering och mångfald i arbetslivet

FINSAM i Malmö kommer tillsammans med Lunds universitet, Normconsulting och Arbetsmarknadsavdelningen i Malmö stad j…

2024-09-17

Grundutbildning FINSAM rullar på

Nationella rådet har arrangerat en digital grundutbildning för nyanställda i förbunden och nya styrelsemedlemmar ell…

2024-09-16

Världsdagen för psykisk hälsa i Malmö

Den 10 oktober är det åter igen tid för Världsdagen för psykisk hälsa i Malmö programmet är enligt nedan:

2024-09-16

Styrgruppen Kryddgårdenmodellen träffas för uppstart av hösten

Den 24 maj har FINSAM beviljat finansiering för ytterligare tre års projektarbete inom Kryddgårdenmodellen som stöd…