2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-01-17

Samtal om AI med Region Skåne

FINSAM i Malmö kommer under 2024 fokusera på att uppmärksamma samarbeten och insatser som involverar olika former av…

2024-01-10

Malmökraften har styrgrupp

Årets första styrgrupp i Malmökraften diskuterade bland annat yrkesroller i och spridning av Malmökraften.

2023-12-18

Jul och Nyår på FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö kommer ha följande öppettider under helgerna. Den 22, 27-28/12 2023 samt 2/1 2024 kommer vi hålla hel…

2023-12-14

Årets sista samtal med Samordningsförbundet Skåne Nordost

FINSAM i Malmö har under hösten träffat Samordningsförbundet Skåne Nordost för att utbyta tankar och erfarenheter. P…

2023-12-13

FINSAM med på sektionsmöte på AMA

FINSAM i Malmö har idag fått möjligheten att vara med på ett sektionsmöte på AMA.