2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-10-06

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö har idag haft styrelsemöte och fattat följande beslut.

2023-10-05

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

På fredag har FINSAM i Malmö styrelsemöte. Följande står på agendan.

2023-10-05

Ekonomiskt bistånd på Södermalms Stadsdelsförvaltning besöker FINSAM i Malmö

Tre medarbetare på ekonomiskt bistånd på Södermalms Stadsdelsförvaltning besökte idag FINSAM i Malmö.

2023-10-04

Vilket värde kan vi skapa för våra medborgare utifrån vad AI kan erbjuda?

FINSAM i Malmö kommer tillsammans med Samordningsförbundet i Helsingborg att processleda en workshop på temat: Vilke…

2023-10-02

Borgholms kommun, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Region Kalmar besöker Kryddgårdenmodellen

Idag kom 16 personer från Borgholms kommun, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan Region Kalmar, Arbetsförmedlingen…