2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-09-03

Workshop kring normer och omedvetna fördomar

FINSAM i Malmö kommer tillsammans med Arbetsmarknadsavdelningen på Malmö stad, Lunds universitet och Norm consulting…

2024-09-03

Höstens första styrgrupp FRAM

Höstens första styrgrupp på FRAM har följande dagordning

2024-08-28

Styrgrupp Malmökraften - första för hösten

Styrgrupp Malmökraften träffades idag med följande dagordning.

2024-08-27

Tjänsteinnovation i välfärden - vinster och utmaningar FINSAM Landskrona Svalöv

Samordningsförbundet FINSAM Landskrona Svalöv bjöd idag in till samtal om tjänsteinnovation i välfärden.

2024-08-23

Implementeringsstrategi och metodmanual för Malmökraften och lokala/regionala Kraftverksamheter

PwC har under året haft i uppdrag att ta fram en implementeringsstrategi och metodmanual för Malmökraften och lokala…