2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-08-22

Administrativt stöd vid arbetet med LÖK gemensamma insatser

Lokal överenskommelse (LÖK) gemensamma insatser har utsett FINSAM som ständig sekreterare och alla deltagande organi…

2024-08-21

Implementeringssamtalen fortsätter kring Malmökraften

Idag fortsatte samtalen kring möjligheterna att implementera Malmökraften 2025 mellan alla deltagande organisationer…

2024-08-20

AI Sweden och Innovation Skåne möter Malmö och Skåne Nordost

Som en del av det verksamhetsuppdrag FINSAM i Malmö har kring AI under 2024 har en omvärldsbevakning lett till dagen…

2024-08-16

Samtal kring utveckling av inskrivning av legitimationsyrken på Arbetsförmedlingen

FINSAM i Malmö har pratat med en digital coach på Arbetsförmedlingen om möjligheten att utveckla inskrivning av leg…

2024-08-16

Uppföljning behovsanalys

Arbetet med uppföljning av den behovsanalys som gjordes den 5 juni fortsatte idag genom samtal med Arbetsförmedlinge…