2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-06-26

Malmökraften inleder samtal om verksamhet 2025

Idag träffas representanter från Malmökraftens alla organisationer för att inleda samtal om hur Malmökraften skulle…

2024-06-26

Nya samtal kring AI

Idag träffar FINSAM i Malmö en sektionschef på Avdelningen för ekonomiskt bistånd och boende Enhet Ekonomiskt bistån…

2024-06-24

Samarbete med Lunicore kring AI

FINSAM i Malmö har under våren jobbat med Lunicore kring en AI förstudie.

2024-06-20

Integration och jämställdhet på arbetsmarknaden

Ett första samtal kring ett möjligt samarbete i form av en dialog mellan mellan Malmö stad, Lunds universitet, Normc…

2024-06-17

Sista styrgruppen Utebliven etablering

Efter 3 år avslutade idag Utebliven etablering SFI sin verksamhet med en sista styrgrupp. Det som återstår är att de…