2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-06-17

Samtal med arbetsförmedlingen och Malmö stad om IOP (Idéburet offentligt partnerskap)

Idag träffade FINSAM företrädare för Arbetsförmedlingen, Malmö stad och Yalla trappan och pratade möjligheter kring…

2024-06-12

Underlag från behovsanalys

Förra veckan genomförde FINSAM i Malmö en behovsanalys. Syftet med eftermiddagen var att genomföra en gemensam behov…

2024-06-12

Styrgrupp Malmökraften

Idag har Malmökraften vårens sista styrgruppsmöte.

2024-06-12

AI - för människor i utbildning och arbete

FINSAM i Malmö har tillsammans med Funktionsstödsförvaltningen under våren jobbat med att testa AI för att effektivi…

2024-06-05

Behovsanalys

Idag har FINSAM i Malmö genomfört en behovsanalys. Syftet med eftermiddagen var att genomföra en gemensam behovsanal…