2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-08-23

Kommunikationssatsning diskuteras kring Malmökraften

Idag var FINSAM med på ett uppstartssamtal kring kommunikationssatsningen kring Malmökraften.

2021-08-20

Samordningsförbundet Helsingborg och FINSAM i Malmö träffas

Idag träffas samordningsförbundet Helsingborg och FINSAM i Malmö och diskuterar eventuella möjligheter till samarbet…

2021-08-19

Uppdrag kring unga utrikesfödda kvinnor.

FINSAM i Malmö har blivit tillfrågade att delta i ett arbete med att inventera vilka gemensamma problem myndighetern…

2021-08-18

LinkedIn profilen utvecklas

FINSAM i Malmö har i våras startat en profil på LinkedIn. Under hösten kommer arbetet med denna utvecklas.

2021-06-29

FINSAM i Malmö utvecklar hemsidan i linje med lagen om elektronisk kommunikation

Nya direktiv i 6 kap 18 § i lagen om elektronisk kommunikation ställer andra krav på kommunikation för att lagkraven…