2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-02-18

Kick-off FRAM och Malmökraften kring Vaeksthusets forskning

Idag har FRAM och Malmökraften kick-off kring utbildningen där Vaeksthusets forskningsresultat kring tro på medborga…

2021-02-16

Årets första styrelsemöte

På fredag har styrelsen i FINSAM årets första styrelsemöte. Dagordningen är enligt nedan.

2021-02-16

Nationell referensgrupp kring kommunikation om FINSAM

Idag träffas den nationella referensgruppen kring kommunikation om FINSAM.

2021-02-09

Styrgruppsmöte i samarbete mellan Försäkringskassan och Vuxenpsykiatrin Malmö/Trelleborg

2017-2018 finansierade FINSAM i Malmö ett samarbete mellan Försäkringskassan och Vuxenpsykiatrin Malmö som utvecklat…

2021-02-01

Slutrapport Aktivitetscenter

Aktivitetscenter har lämnat in en slutrapport för den verksamhet de bedrivit under 2018-2020. Läs den här.