2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-03-06

FINSAM i Malmö pratar med länsstyrelsen om samarbete

Imorgon kommer FINSAM i Malmö träffa företrädare för Länsstyrelsen och prata potentiella samarbeten.

2024-03-05

FINSAM i Malmö genomför behovsanalys

FINSAM i Malmö kommer under våren att genomföra en behovsanalys. Startskottet för detta arbete gjordes idag genom et…

2024-03-05

Avanti 2.0 lämnar slutrapport

Avanti 2.0 avslutades 2023 och lämnar med detta slutrapport för sina tre år men blickar också bakåt på de dryga 20 å…

2024-03-05

Över 20 års erfarenhet av att bedriva verksamhet kring utrikesfödda med migrationsrelaterad ohälsa.

Malmö stad har en lång erfarenhet av att arbeta med målgruppen utrikesfödda med migrationsrelaterad ohälsa. När Avan…

2024-03-05

Styrgrupp Utebliven etablering SFI

Utebliven etablering SFI hade idag styrgrupp och följande togs upp