2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-03-08

Kunddriven verksamhetsutveckling NU KÖR VI!!!

Från och med 11 mars kommer Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen i Malmö testa nytt arbetssätt baserade på Malmö…

2018-03-07

Öppet hus Avanti

Välkommna till öppet hus på Avanti!

2018-03-07

FINSAM får uppdrag från DUA

Idag har FINSAM fått i uppdrag att jobba med att fånga in unga Malmöbors syn på arbetsmarknad- och utbildningsinsats…

2018-03-04

3 korta frågor till Elisabeth Fernell

Vi passade på att fråga Elisabeth i fredags efter föreläsningen kring hennes tankar kring samverkan

2018-03-02

Seminarium om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar

Ett hundratal anställda bland Finsams medlemmar tar idag del av kunskap kring neuropsykiatriska funktionshinder