2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-02-06

Från daglig verksamhet till lönearbete

2024-02-02

Kryddgårdenmodellen har styrgruppsmöte

Idag hade Kryddgårdsmodellen styrgrupp

2024-02-02

Planering av implementeringsworkshop kring Malmökraften

FINSAM i Malmö planerade tillsammans med projektägaren, projektledning och verksamhetsutvecklare på Arbetsförmedling…

2024-01-31

Slutrapport FRAM

FRAM har under 2021-2023 arbetat i första hand med Malmöbor med psykisk ohälsa. Här kommer deras erfarenheter i den…

2024-01-30

FRAM diskuterar upplägg kring utvärdering

Idag träffades ledningen på FRAM och FINSAM i Malmö för att planera för ett utvärderingsupplägg av FRAM 2024-2026.