2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-12-06

Primärvården i Skåne tar tag i gemensam samling kring FINSAM i Skåne

Primärvårdsnämndens ordförande Lisa Flinth samlade idag 3 samordningsförbund, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen,…

2023-12-05

Ny struktur på styrgrupp FRAM

FRAM testade en ny form för styrgrupp idag på styrgruppsmötet.

2023-12-04

LÖK gemensamma insatser

Styrgruppen för gemensamma insatser har valt att inleda ett arbete med att strukturera upp mål och arbetsprocesser,

2023-11-22

Årets sista styrelseprotokoll underskrivet

FINSAM i Malmös sista styrelsemöte för året har fått sitt protokoll underskrivet idag.

2023-11-22

Utbyte med samordningsförbundet Östra Östergötland

FINSAM i Malmö har utbytt erfarenheter med samordningsförbundet Östra Östergötland.