2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-10-18

Utveckling och test av uppföljning FINSAM

Finsam i Malmö har idag fått agera testare av Uppföljning Finsam.

2023-10-18

Stockholmskraften går igång med piloter i höst.

Stockholmskraften kommer ha som syfte att samordna myndigheternas resurser, effektivisera insatserna, förenkla indiv…

2023-10-17

Delårsredovisning

FINSAM i Malmö har haft ett samtal med sina revisorer kring sin delårsredovisning 2023.

2023-10-16

Jobbet och jag på Rosengårdsbiblioteket

Rosengårdsbiblioteket bjuder in till träff inom satsningen Jobbet och jag – ett evenemang som riktar sig till Roseng…

2023-10-13

Samordningsförbundet Skåne Nordost stödjer arrangemang under en vecka fri från våld

Under ”En vecka fri från våld”, arrangerar Kristianstads kommun, Kristianstad Kvinnojour, Stadsmissionen, Brottsoffe…